polski   polski

» Dane Techniczne
» Opis Techniczny
» Wyposażenie Standardowe
» Wyposażenie Dodatkowe
» Półfabrykat do wykończenia
   

OPIS TECHNICZNY JACHTU ŻAGLOWEGO RAPTOR 26

RAPTOR 26 został zaprojektowany jako jacht turystyczno-regatowy przeznaczony dla 6-8 osobowej załogi w kat. projektowej C wg Dyrektywy 94/25 WE.

DŁUGOŚĆ KADŁUBA
800
cm
DŁUGOŚĆ LINII WODNEJ
780
cm
SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA
270
cm
SZEROKOŚĆ LINII WODNEJ
210
cm
WAGA
2200
kg
WYSOKOŚĆ W KABINIE
180
cm
ZANURZENIE
0.35-1.50
 
WYSOKOŚĆ OD LINII WODNEJ
11.5
m
POWIERZCHNIA ŻAGLI
31
m2
GROT
19/21.5
m2
FOK
12
m2
SILNIK DOCZEPNY
4-6
KM
MAX ILOŚĆ OSÓB
6
 
KATEGORIA PROJEKTOWA
C *
 
CERTYFIKAT
CE
 

 

KONSTRUKCJA JACHTU; laminat poliestrowo-szklany z przekładką airex. Kadłub wzmocniony tkaniną rowingową 800 g/m2 /wykonaną zgodnie z instrukcją laminowania/.

KADŁUB; wykonano z laminatu P.S żelkot UV, żywicy POLIMAL, maty szklanej 450g/m2, tkaniny rowingowej 800 g/m2. Grubość poszycia burty 6-8 mm, dno
8-10 mm, stępka 12-14 mm. Połączenie burty z pokładem 10 mm.

SKRZYNKA MIECZOWA; połączona trwale z kadłubem /laminat P.S./, w której umieszczona jest stalowa płetwa mieczowa profilowana dobalastowana ołowiem /ciężar całkowity 150 kg/, zawieszona na osi obrotu, podnoszona do góry za pomocą 2 poczwórnych bloków zamocowanych w skrzynce i liny miękkiej-tergalowej o 8 mm, dł. 14 m, poprowadzonej przez bloki zwrotne umieszczone w podporze masztu /pilersie/ na pokład przez stoper i kabestan do kokpitu.

BALAST WEWNĘTRZNY; po lewej i prawej stronie skrzynki mieczowej umieszczono centralnie płytki balastowe, ołowiane, o ciężarze 600 kg.

OTWORY TECHNOLOGICZNE NR 1, NR 2; punkty wyrzutu wody za burtę jachtu, umieszczone są powyżej linii wodnej i połączone z odbiornikami zbrojonymi przewodem o 32 mm.

USZTYWNIENIE KADŁUBA
; w części dolnej jest to wkładka denna wykonana
z laminatu P.S, która w sposób trwały połączona jest z kadłubem i stanowi element zabudowy wnętrza /koje: dziobowa i rufowa, lewa, prawa, z modułem kambuza, denniki/. Wkładka wykonana jest jako element monolityczny, montowana w formie:
- w części środkowej; grodzie - dziobowa, środkowa i rufowa, wykonano ze sklejki wodoodpornej gr. 12 mm, jako usztywnienie poprzeczne
- elementy zabudowy; szafki, jaskółki, wykonano ze sklejki wodoodpornej gr. 10 mm, jako usztywnienie podłużne
- w części dziobowej; luk kotwiczny wykonano ze sklejki wodoodpornej gr. 10 mm, wzmocniony od strony zewnętrznej laminatem P.S.

KAMBUZ; miejsce przygotowania posiłków. Wyposażone w kuchenkę dwupalnikową, zasilaną gazem płynnym. Butla gazowa umieszczona na rufie jachtu, w części szczelnej wyposażonej w wentylację. Pod kuchenką umieszczono zawór odcinający dopływ gazu. Zlewozmywak z baterią czerpalną do poboru wody ze zbiornika /poj. 30-50 litra/, zasilaną elektrycznie 12 V, zabezpieczoną bezpiecznikiem /patrz tablica elektryczna/. Zbiornik wody pitnej umieszczono w części dziobowej jachtu. Odprowadzanie wody zużytej - za burtę.

POMIESZCZENIE SANITARNE WC; wykonano z laminatu P.S., jako oddzielny element wyposażony w umywalkę z baterią czerpalną, zasilaną elektrycznie 12 V /patrz tablica elektryczna/. Wentylacja w bocznej ścianie nadbudówki. Odprowadzenie wody - za burtę. WC chemiczne typu

PORTA.WENTYLACJA; do wentylacji wnętrza służy luk dziobowy, bulaj umieszczony nad koją rufową i dwa wywietrzniki na pokładzie.

OŚWIETLENIE; do oświetlenia jachtu służy 5 punktów świetlnych zasilanych prądem stałym 12 V.

INSTALACJA ELEKTRYCZNA; 12 V z akumulatora 100 Ah, zabezpieczona tablicą rozdzielczą z bezpiecznikami. Wyposażona w gniazdo zapalniczki 12 V i tester ładowania akumulatora. Posiada wbudowany automatyczny prostownik ładowania akumulatora. Dodatkowo na wyposażeniu jest 30 m kabla elektrycznego i wewnętrzne gniazdo 220 V.

POKŁAD; wykonano z laminatu P.S., żelkotu UV, żywicy POLIMAL, maty szklanej 450 g/m2, przekładki airex. Na pokładzie wyznaczono powierzchnie przeciwślizgowe wykonywane podczas laminowania pokładu /kolor: biały, szary lub inny/. W nadbudówce pokładu jako doświetlenie wnętrza jachtu wstawiono szkło bezpieczne PLEXI gr. 8 mm. Na pokładzie zamocowano okucia wykonane ze stali nierdzewnej, takie jak: kosz dziobowy i rufowy, słupki relingów, przez które poprowadzono linkę stalową w oplocie, które stanowią zabezpieczenie użytkowników przed wypadnięciem za burtę. Na rufie umieszczono podporę masztu, drabinkę służącą do zejścia do wody, mocowanie do silnika zaburtowego /4-6 KM/ i urządzenie sterowe. W części dziobowej znajduje się luk kotwiczny /odpływ wody na zewnątrz/ i urządzenie do obsługi masztu, do którego zamocowano sztag.
W części środkowej po lewej i po prawej burcie umieszczono okucia, do których mocowane są wanty. Na pokładzie znajdziemy wszystkie okucia potrzebne do obsługi jachtu /kabestany - 4 szt., bloki zwrotne, stopery, knagi/.

KOKPIT; zaprojektowano jako samoodpływowy, z dobrą widocznością dla sternika. W kokpicie po lewej i po prawej stronie znajdują się bakisty, w podłodze znajduje się klapa, przez którą dostaniemy się do achkerpiku.

MASZT I OLINOWANIE; maszt profil; aluminiowy, anodowany 115 mm, dł. 9,50 m z salingami. Usztywniony sztagiem, achtersztagiem / o 4 mm lina stalowa, zakończona talią miękką, służącą do naciągu achtersztagu/ i wantami stabilizacyjnymi /o 5 mm lina stalowa 4 szt./. Do kładzenia i stawiania masztu zastosowano urządzenie zwane bramką.

BOM; profil aluminiowy, anodowany lub wykonany z laminatu P.S. /opcja/.

ŻAGLE I TAKIELUNEK - GROT; pow. 19 m2 pełnolistwowy na pełzaczach, obsługiwany z kokpitu za pomocą fału /lina miękka o 8 mm/ i talii / lina miękka o 10 mm/. Do łatwiejszej obsługi grota zastosowano lazy jack.

FOK; pow. 12 m2 z osłoną UV. Zamocowany na sztywnym sztagu. Fał foka /lina miękka o 6 mm/ i szoty lewy + prawy /lina miękka o 12 mm/ sprowadzone do kokpitu.